Toggle navigation
OKAYAMA UNIVERSITY SCIENTIFIC ACHIEVEMENT REPOSITORY
日本語
Top
>
Bulletin of Center for Teacher Education and Development, Okayama University
>
volume4
Bulletin of Center for Teacher Education and Development, Okayama University (ISSN 2186-1323)
Published by Center for Teacher Education and Development, Okayama University
DOI :
http://doi.org/10.18926/CTED/52290
Guardian Support by the Nursery Teachers for Promoting Construction of Confidential Relation
Nakahira, Ayako
Baba, Noriko
Takahashi, Toshiyuki
Kaken ID
publons
researchmap
cted_004_063_071.pdf
1.74 MB
Published Date
2014-03-10
Abstract
近年,核家族化やひとり親家庭の増加など,家庭の在り方は多様化している。家庭の在り方の変容を整理し,保育現場での保護者との関わりや対応について,事例を基に考察する。さらに,経験年数別における保育士のコミュニケーション能力について考察すると共に,保護者との信頼関係の構築を促進する保育士の望ましい保護者支援について考察する。
Keywords
保護者支援
コミュニケーション能力
信頼関係
保育所保育士
Note
原著
ISSN
2186-1323
NAID
120005398254
JaLCDOI
10.18926/CTED/52290