岡山大学大学院教育学研究科研究集録
Published by 岡山大学大学院教育学研究科

ISSN 1883-2423

幼児教育における情報機器活用への保育者志望学生の認知

片山 美香 岡山大学大学院教育学研究科 Kaken ID publons researchmap
岡崎 順子 岡山大学大学院教育学研究科
西山 修 岡山大学大学院教育学研究科 Kaken ID researchmap
横松 友義 岡山大学大学院教育学研究科 Kaken ID publons researchmap
梶谷 信之 岡山大学大学院教育学研究科
髙橋 敏之 岡山大学大学院教育学研究科
発行日
2017-11-28
抄録
In this study, we clarified how a childminder choice student understood the use of the information appliance for preschool education. Specifically, we performed a cluster analysis based on student responses that we obtained by Silent Dialogue, and analyzed the answers both quantitatively and qualitatively. Based on the results, we considered methods for increasing effectiveness of future practice. In addition, for training subjects such as“preschool education methods,” we piloted some concrete practices to consider the best approaches for teaching. Finally, the results of this study are discussed and future problems are described.
キーワード
early childhood education
information appliance
the childminder choice student
recognition
Silent Dialogue
ISSN
1883-2423
NCID
AA12338258
NAID
JaLCDOI