Toggle navigation
OKAYAMA UNIVERSITY SCIENTIFIC ACHIEVEMENT REPOSITORY
日本語
Top
>
Bulletin of Center for Teacher Education and Development, Okayama University
>
volume3
Bulletin of Center for Teacher Education and Development, Okayama University (ISSN 2186-1323)
Published by Center for Teacher Education and Development, Okayama University
DOI :
http://doi.org/10.18926/CTED/49516
School Health Organization at Junior High School Attached to the School Education,Okayama University
Ota, Yasuko
Kamimura, Hiroko
Kaken ID
publons
Munakata, Hokuma
Kaken ID
Miyamoto, Kayoko
Monden, Shinichiro
researchmap
cted_003_152_161.pdf
6.61 MB
Published Date
2013-03-08
Abstract
岡山大学教育学部附属中学校における学校保健委員会の取組み,および学校保健委員会の資料の養護実習への活用について報告する。附属中学校の学校保健委員会は,①学校保健活動の全体像が理解されること,②課題が明確になる資料を工夫すること,③関係者の共通理解が図られること,の3つの視点から取組まれており,このことが日々の学校保健活動に対する有効な施策を協議するために重要であった。学校保健委員会の資料は同時に,養護実習において学生が学校保健活動を理解するための教材として活用できる。
Keywords
学校保健委員会
養護実習
附属中学校
Note
原著
ISSN
2186-1323
NAID
120005232459
JaLCDOI
10.18926/CTED/49516