Toggle navigation
OKAYAMA UNIVERSITY SCIENTIFIC ACHIEVEMENT REPOSITORY
日本語
Top
>
Bulletin of Graduate School of Education, Okayama University
>
volume146
Bulletin of Graduate School of Education, Okayama University
Published by Graduate School of Education, Okayama University
DOI :
http://doi.org/10.18926/bgeou/43964
Development of Materials and Learning Activities Supporting Children's Views: Challenges in Teaching EIementary School Science
Yamasaki, Mitsuhiro
Kaken ID
publons
bgeou_146_085_090.pdf
510 KB
Published Date
2011-02-25
Abstract
小学校理科では,今回の学習指導要領の改訂で,見通しをもった観察,実験を通して,実感を伴った理解を図ることが求められた。しかし,児童が見通しをもったり理解につながるような観察,実験を行ったりすることは難しい。本稿では,小学校理科学習指導の実践場面での問題を具体的に指摘した上で,児童が見通しをもち見通しに沿って観察,実験を進めることができるよう児童の見通しを支援する教材や学習活動の展開について提案する。
Keywords
小学校理科学習指導
見通し
教材
学習活動の展開
ISSN
1883-2423
NCID
AA12338258
NAID
120002828084
JaLCDOI
10.18926/bgeou/43964